Mart – mjesec svjesnosti o Downovom sindromu

Mart – mjesec svjesnosti o Downovom sindromu

U susret obilježavanju Svjetskog dana osoba sa Down sindromom, 21. marta, učenici i nastavnici naše škole su nizom aktivnosti na simboličan način dali podršku osobama sa Down sindromom.
Downov sindrom smatra se jednim od najčešćih genetskih odstupanja, koji je prouzrokovan prisutnošću jednog hromosoma viša, na 21. paru hromosoma, gdje se umjesto dva nalaze tri hromozoma.
Prosječno jedno od 650 novorođene djece u svijetu se rađa sa sindromom Down.
Povijest i prve simptome Downovog sindroma opisao je 1866. Langdon Down na svom djetetu, a godine 1957. Lejeune je otkrio kako se radi o genetskom poremećaju pri kojem dolazi do trisomije na 21. kromosomu te se zbog toga danas koriste prihvaćeni nazivi poput Downov sindrom, trisomija 21. ili samo tri 21.
Downov sindrom pogađa sve rasne skupine i može se javiti u bilo kojoj obitelji, bez obzira na zdravlje roditelja, ekonomsku situaciju ili način života.
Oni ne mogu imati savršen par kromozoma, ali su savršeni u svojoj različitosti.
Poruka ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana osoba sa Down sindromom je „Moj glas se čuje“!
Ove godine svoj doprinos obilježavanju ovog značajnog dana dali su i učenici 3a razreda naše škole koji su na priredbi održanoj na školskom dvorištu poslali poruku ljubavi – svoj djeci svijeta interpretacijom pjesme Ljubav – Cup Song.
Članovi volonterske sekcije učenicama su lakirali nokte u školskom dvorištu. Učenici u produženom boravku obukli su šarene čarapice kako bi simbolizovali da smo jednaki u različitosti.
Pedagogica i socijalna radnica naše škole, u organizaciji Udruženja“Život sa Down sindromom“, prisustvovale su otvorenim razgovorima na temu: “Preduslovi za kvalitetno obrazovanje djece s Down sindromom u redovnim školama – trenutna situacija u Kantonu Sarajevo”.
Oblačimo danas, kao simbol podrške, različite čarape, a podržimo svakog dana u godini njihovu ravnopravnost!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .